9/29/2007

Korespondence s paní Barbarou Semenov

19. 8. na titulní straně tohoto blogu ve svém komentáři k melbournskému THE AGE – jsem více méně sarkasticky (samozřejmě: sarcasm is the lowest form of wit), ale zcela mimochodem – vyjádřil zklamání nad rozhovory pani Barbary Semevov:

„Pak ale i na The Age čas zapracoval. Jejich vynikající šéfredaktor (mimochodem, pro lidi, kteří neznají význam toho slova, je to člověk, který šéfuje redakci plné redaktorů různých rubrik a ne jen sám sobě) odešel do penze, obsazení redakce se změnilo a nezbylo než říci, „Kde ty loňské sněhy jsou?“ ....
.... Nejsem samozřejmě novinář ...... za novináře se nepovažuji a ani neprohlašuji. Maximálně jen za pisatele, který se snažil a snaží poctivě psát až s úzkostlivou úctou k faktům.
Od dobrých novinářů proto očekávám, že se budou stejně poctivě snažit mě a ostatní čtenáře informovat s maximální úctou k pravdě a objektivnosti. ....
A to mě vede k malému dodatku o novinářské úctě k pravdě a novinářské poctivosti. Se zájmem jsem si přečetl rozhovory uvedené na webové stránce českého rozhlasu o životě krajanů v Melbourne. Uveřejněné informace čerpala redaktorka rozhlasu z rozhovoru se současnou redaktorkou Kvartu-Sokolského listu.
Od dob kdy žiji ve svobodném světě jsem se snad nesetkal s takovým množstvím neomluvitelně mylných a nepřesných informací. Včetně tvrzení, že Sokol Melbourne byl založen a Národní dům vybudován v šedesátých létech. Odpovědnost za kvalitu informací zcela samozřejmě neleží na redaktorce rozhlasu.
Lze jen litovat promarněné příležitosti k tomu, aby se lidé v Česku o krajanech v Melbourne něco pravdivého a podstatného dozvěděli.

Od pani Barbary Semenov jsem obdržel následující email, současně odeslaný na dalších osm emailových adres.

Komu: Ales Nebesky <anebesky@bigpond.net.au>
CC: osm emailových adres
Datum: 02.09.2007 10:02
Předmět: alenene - ad Tvůj článek
Milý Aleši,
S překvapením jsem si přečetla Tvůj článek z 19. srpna O novinařině – jen
ale lokální. Pokud jsi shledal informace nepřesné, mohu Ti sdělit, ze jejich zdrojem byl Sokol Melbourne Inc. Redakci krajané.net jsem oslovila z vlastní iniciativy se žádostí o navázání spolupráce ve snaze zviditelnit Austrálii a naše krajany v Česku, o což se nikdo dřív nepokusil.
Také Tvojí narážku na pozici šéfredaktorky povazuji přinejmenším za zvláštní. Je přece jasné, ze pokud dávám dohromady rubriky přispívajících autoru - a je jich dnes opravdu dost, tak řídím každé vydání listu - samozřejmě, že se nejedná o typ šéfredaktora The Age, ale v našich lokálních podmínkách je to stále funkce vedoucího periodika - to dělala původně již Milena Petrová od chvíle, kdy rozšířila své dopisovatele a já jí vždy za šéfredaktorku považovala. Funkci od ní jsem tedy převzala.
Zároveň si myslím, ze titul šéfredaktor je v případě prezentace krajanského listu v České republice na místě.
Dobře víš, jak Kvart vzniká a co dá práce úspěšné vydání sestavit. Škoda, ze přes mé opakované výzvy, abys v Kvartu se svými příspěvky pokračoval, jsi se od redakce již před rokem distancoval.
Asi Tě dnes mrzí, ze nejsi spoluúčastníkem na skutečnosti, že Kvart je nejlepší krajanskou tiskovinou v Austrálii, dostáváme stále nové a nové zájemce o zasílání listu, vyslovenou podporu českých úřadů a nebývalé mezinárodní zviditelnění. Jsem vděčná všem přispěvatelům. Dostávám krásné dopisy od čtenářů.
Aleši, nepovažuji za lidsky a za novinářsky etické shazovat kolegu a útočit na přítele veřejně. Mezi dopisy, které jsem dostala, je například plno těch, které jsou toho názoru, ze Kvart je dnes lepší bez Tvých příspěvku, udávajících často opodstatnělé důvody, proč je tomu tak. Nikdy by mne nenapadlo tyto názory zveřejňovat ani je dále někam tlumočit.
Nemám zapotřebí podporovat své žurnalistické sebevědomí na úkor někoho jiného nevhodným způsobem, jakým jsi to udělal Ty.
Zdravím,
Barbara

O dva dny později. 4. září jsem odpověděl:

Milá Barbaro,
děkuji za email.
Nemám co dodat, fakta mluví sama za sebe.
( http://krajane.radio.cz/cs/article_default 31.5.2007 a 8.8.2007)

Snad jen - zalichotilo mi, že jsi mě zařadila mezi své kolegy a přátele. Novinář nejsem a nikdy jsem jim nebyl.
Navíc mě potěšilo, že jsi mi potvrdila moudrost mého rok starého rozhodnutí ukončit grafickou pomoc a dopisování do Kvartu-Sokolského listu.
Pisatelé dopisů pochvalující si zlepšení Kvartu-Sokolského listu pouhou absencí mých příspěvků mají ovšem pravdu.
( http://www.sokolmelbourne.com.au/Page_Archiv%20-%205.3.2006%20-%2030.3.2006.html )
Jsem rád, že Ti svým psaním Kvart-Sokolský list nekazím.
Přeji Ti mnoho dalších úspěchů.
Aleš
http://alenene.blogspot.com/

Zcela samozřejmě, email by si zasloužil podrobnější odpověď. Polemiku nad faktografickými skutečnostmi samozřejmě vítám. V tomto případě - jak vidno - by šlo jen o dialektické monology. O to je skutečně jen ztráta času.
O něco později mi došel další email (nechápu proč, moje adresa se tam zřejmě jen připletla) od pani Barbary Semevov –opět byl adresován osmi adresátům

Milá Mileno,
Zveřejněná věta "Od dob kdy žiji ve svobodném světě jsem se snad nesetkal s takovým množstvím neomluvitelně mylných a nepřesných informací." - je bohužel neopodstatněný útok. V mém rozhovoru jsou dvě nepřesné informace, které jsem získala od Sokola a které upřesním v příštím vydání. To se může stát každému a Aleš mne na ně mohl osobně upozornit. Můj rozhovor je pravdivý a dvě nepřesné informace snad nikomu neublížily. V podstatě nebyly ani v tomto kontextu důležité.
Tímto považuji diskusi na toto téma uzavřenou a nemám v úmyslu se jí dále zabývat.
S pozdravem,
Barbara
----- Original Message ----- Milá Barbaro,
nedá mi to a tak odepisuji na Tvůj email adresovaný A. Nebeskému.
Znovu a několikrát jsem si přečetla článek O novinařině a myslím si, ze Tvá reakce je nepřiměřená.
Aleše povazuji za rozumného a zásadového člověka, který klade vysoké nároky na své okolí a také na sebe. Jeho kritika pobízí k zamyšleni. Z Tvého dopisu mám spíše pocit, že to bereš jako osobni útok a to si myslím, že není. Aleš jen poukazuje na nesprávné údaje a tomu nelze vyčítat nebo mít za zlé.
Obou dvou si vás nesmírně vážím pro to, co děláte a oba dva jste mi blízcí. Doufám, že to tak zůstane.
Milena

0 Comments:

Post a Comment

<< Home